2013年3月31日日曜日

京都で夜桜見物





珍しく、金・土曜日と連休になり妻と二人で京都へ桜を見に出かけました。急に宿を取ったのですが、金曜日の夜だけ木屋町の「町家」に泊る事ができました。高瀬川のほとりに建つ小さな二階建ての家ですが、部屋の中からもライトアップされた夜桜を見る事ができました。とにかく観光の人でいっぱいの京都でしたが、意外とゆっくりできて心と体の休養となりました。土曜日は早めに出て大阪で泊りましたが、こちらでは妻の買い物におつきあい。心斎橋を行ったり来たり。短かったけれど二人でのんびりと過ごせた旅でした。遠くへ行くのもいいけれど、たまには何もかも忘れて近場でいいからのんびり過ごす時間も必要かなと感じました。

1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

Spoilt for choice Unfortunately, it is an Unesco World Heritage site and a must visit places.
Should one wish to keep the beach in October
when the summer season there are thousands of tourists every year
and enjoy this magical island, which has been on the burner for
much longer. The bays are secluded and sheltered and therefore suited for families with young children
may find the water park and aquarium to
be worthwhile excursions.

Visit my weblog - car rental paphos airport cyprus